Monday, February 26, 2007

دراما حياتى

من زمان وانا مغرمه بحكايا بريد الجمعه
وحتى البرامج بحب اوى برامج المشاكل وكلام الناس بحب اعترفات ليليه
ارجوك افهمنى حتى برنامج بين الناس
كل الناس عندها مشاكل بس انا وقت ماكان الحكايات دى بتهمنى ماكنش عندى مشاكل معضله ديما كنت مشهوره بين اصحابى بالتفاؤل وانا ديما ببص على نص المليان للكبايه وماببصش على الفاضى
من الاخر كانت ايدى فى الميه البارده
بس شويه شويه رجلينى بتيجى فى خيه الدنيا
ونقع وانا بقى وقعت وماحدش سمى عليا
يمكن عمرى مافكرت انى اعمل مدونه يعنى ماعنديش لاراء فكريه ولا سياسيه ولا فنيه ولا اى حاجه تستحق انى اناقشها او حتى اعرضها
عمرى ما استهوتنى كتابه مزكرات فى حياتى ابدا يمكن لانى عشات 18 او 19 سنه من عمرى مافيهاش اى اكشن
او اى احداث تستحق التدوين
بس الناسان اللى مشاكله صغيره مع الوقت بتظهر مشاكل بعمره يعنى كل مابنكبر مشاكلنا بتكبر معانا
بس انا دلوقتى بس فكرت اعمل المدونه دى بس عشان اتكلم وافضفض
وغرضى الاول والاخير هو انى اقول الكلام اللى مابعرفش اقوله فى حته
انيه
المره دى مجرد عرض غير سريع وتوضيح انى مش مدونخ محترفه ولكن مضطره مفيش طريقه غير كده للفضفضه

2 comments:

YaQeeN said...

هههههههه اولا تقبلى مرورى..
ثانياً بقى أنا هتكلم معاكى شويه..
اعتبرينى يا ستى بقشر بصل وبطاطس معاكى فى المطبخ بما انك بتحبى الطبخ وانا بحب الطبخ..
على فكره هو كمان بيحب..

المهم..مش لالزم تكونى مدونه محترفه علشان تدونى لأ..
المدونه دى بتاعتك يعنى صفحتك يعنى ملكك تكتبى فيها بالطريقه اللى انتى عاوزاها..عاوزه توصلى احساسك ازاى بترتاحى لايه حاجات كتير كده..

اى شئ يخطر ببالك تحبى الناس تشوفه قوليه عااااااااااادى خالص مفيش مشاكل واعتقد انك بدأتى بدايه مشرقه..
هو اسبوع وهتبقى من المدونين المحترفين..

ايه ده البصل لسه متقشرش..كل ده..تعالى نتكلم واحنا بنقشره..

انا كنت زيك حياتى ورديه ومازالت ..كنت بقرا كتييير لبريد الجمه وكنت اشترى الجرنال مخصوص وده ايام عبد الوهاب مطاوع الله يرحمه..
وكنت سعيده جداً وانا بقرأ تعليقاته حتى المشاكل كانت معاصره وليها معنى..

دلوقتى خيرى جمعه بس معنتش بقراله اى نعم هو ناجح بس حسيت ان المشاكل اللى بقت بتتعر هايفه جحداً وملهاش معنى ولا روح حتى التعليقات سورى يعنى بتلففنى ومترسينيش على حل حكيم من معلق حكيم..

مازلت بحل مشاكل الناس وفى مصيبه بقى مقابلانى اجارك الله..فى مشاكل ليا مش بعرف احلها (بلوه مسيحه)..

الحياه بقى فيها خطاطيف كتير المفروض بقى الواحد يبقى مصحصح ومطقطق ودنه علشان لا انا ولا انتى نشعر بالياس التفاؤل حلو برده..

ريحه البصل مش عاوزه تروح من ايدى يا ساتر يارب..

اتمنى انك تزورى مدونتى هيكون بيننا حوار كبيييييييير..
ما عليكى انك تضغطى بالماوس على اسمى هتلاقى مدونتى علطوووووووووول..تصبحى على خير..

MaNoO said...

اولا نورتى عالم المدونات الذى هوا من أفضل الأشياء فى حياتنا حاليا
ثانيا المدونة يعنى كتابة يعنى اى حاجة عايزة تقوليها ولا لازم تكونى بتحبى التدوين وكمان ممكن متكونيش بتحبى الكتابة بس احنا فى الاول والأخر مشتركين فى حاجة وهيا اننا كلنا عايزين نتكلم ولازم نتكلم اتمنى التواصل بالمدونات تقبل احترامى